اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال به نقل از (globol.ir - گلوبال)

اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال به نقل از (globol.ir - گلوبال).


اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،ارسال رایگان

ویدئو آموزشی درباره: اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

پژوهشگران «اسفنجی» ساخته‌اند که می‌تواند کربن را مستقیم از هوا جذب کند.

این اسفنج با «شارژ» زغال چوب به روشی مشابه باتری هنگام شارژ کار می‌کند. «اسفنج» زغال چوب زمانی که

شارژ شود، قادر است دی‌اکسید کربن‌ را مستقیم از هوا جذب کند.

این اسفنج بر پایه چیزی مشابه زغال چوب فعال است که امروزه در فیلترهای آب خانگی استفاده می‌شود. محققان متولی [این تحقیق] گفتند که آن‌ها به دلیل به سراغ این ماده رفتند که «ارزان، پایدار و ساخته‌شده در مقیاس مناسب» است.

زغال چوب فعال معمولا دی‌اکسید کربن‌ را از هوا جذب و ذخیره نمی‌کند اما پژوهشگران دریافتند وقتی بتوانند آن را مانند باتری شارژ کنند، به یک ماده مناسب تبدیل می‌شود.

سازندگان آن می‌گویند که این اسفنج می‌تواند از نظر بهره‌وری انرژی یک جایگزین کارآمد برای روش‌های موجود جذب کربن باشد، زیرا به دمای بالایی نیاز ندارد.

الکساندر فورس از دانشگاه کمبریج که سرپرستی این پژوهش را برعهده داشت، گفت: «جذب انتشار کربن از جو آخرین راه‌حل است، اما با در نظر گرفتن ابعاد مقیاس اضطراری بودن شرایط اقلیمی، موضوعی است که ما باید آن را بررسی کنیم.»

«نخستین و فوری‌ترین کاری که باید انجام دهیم، کاهش انتشار کربن در سراسر جهان است، اما تصور می‌شود حذف گازهای گلخانه‌ای به منظور دستیابی به انتشار خالص صفر و محدود کردن بدترین آثار تغییرات اقلیمی ضروری باشد. از نگاه واقع‌بینانه، ما باید هر کاری می‌توانیم انجام دهیم.»

یون‌ها هنگام شارژ باتری به یک الکترود وارد می‌شوند. این فرایند در مورد زغال چوب تقریبا مشابه عمل می‌کند: زغال چوب با ترکیباتی به نام هیدروکسیدها شارژ می‌شود که پیوندهایی برگشت‌پذیر با دی‌اکسیدکربن‌ ایجاد می‌کنند.

زمانی که پژوهشگران از پوشش زغال فعال استفاده و آن را با یون‌های هیدروکسید شارژ کردند، آن یون‌ها در منافذ ریز زغال چوب جمع شدند.

زغال چوب پس از آن توانست دی‌اکسیدکربن‌ را از هوا بگیرد، زیرا با هیدروکسیدها پیوند برقرار می‌کرد.

پروفسور فورس گفت: «این روش جدیدی برای ساخت مواد با استفاده از فرایندی شبیه باتری است و میزان جذب دی‌اکسیدکربن‌ آن در حال حاضر با میزان جذب مواد فعلی برابری می‌کند.»

«اما آنچه حتی امیدوارکننده‌تر است، این است که این روش می‌تواند تمرکز انرژی بسیار کمتری داشته باشد، چرا که ما برای جمع‌آوری دی‌اکسید کربن‌ و بازتولید اسفنج زغال به دمای بالا نیاز نداریم.»

این مواد مشکلاتی نیز دارند. این اسفنج مقدار محدودی دی‌‌اکسید کربن‌ جذب می‌کند و در شرایط مرطوب، بازدهی کمتری دارد.

آن‌ها در عین حال می‌گویند که این ماده ممکن است در موقعیت‌های دیگر، کاری به غیر از جذب کربن هم انجام دهد. محققان ممکن است بتوانند یون‌های واردشده در منافذ زغال چوب را تغییر دهند تا طیفی از مولکول‌های مختلف را جذب کنند.

این کار تحقیقی در مقاله جدیدی با عنوان «جذب دی‌اکسیدکربن‌‌ از هوا با جاذب‌های باردار» که در [مجله علمی] نیچر (Nature) منتشر شد، شرح داده شده است.

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال با کد تخفبف (hash-668515cb9b1fc) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " اختراع اسفنج شارژی برای مکش مستقیم کربن از هوا - globol.ir - گلوبال " .