معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال به نقل از (globol.ir - گلوبال)

معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال به نقل از (globol.ir - گلوبال).


معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،خرید

ویدئو آموزشی درباره: معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.


یک کلینیک دامپزشکی با طراحی مناسب، نقشی اساسی در ایجاد تجربه‌ای مثبت برای هر دو حیوان خانگی و صاحبان آن‌ها ایفا می‌کند. این کلینیک، درحالی‌که پناهگاهی برای بهبودی، آسایش

و مراقبت از حیوانات نیازمند است، محیطی دلپذیر را نیز برای صاحبان آن‌ها در طول دورانی که می‌تواند احساسی باشد، فراهم می‌کند. معماری داخلی کلینیک دامپزشکی، می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر تجربه حیوانات خانگی، صاحبان و کارکنان دامپزشکی داشته باشد.

آخرین ترندهای برتر در معماری داخلی کلینیک دامپزشکی

در سال‌های اخیر، تمرکز فزاینده‌ای بر ایجاد کلینیک‌های دامپزشکی وجود داشته است که نه‌تنها مراقبت‌های پزشکی باکیفیت بالا ارائه می‌کنند؛ بلکه محیطی آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده برای حیوانات خانگی و صاحبان آن‌ها فراهم می‌سازند. در این بخش، به برخی از جدیدترین روندهای برتر در طراحی کلینیک دامپزشکی اشاره شده است:

ایجاد فضایی برای سوگواری و خروج جداگانه

یک روند مهم در طراحی مدرن کلینیک‌های دامپزشکی، ایجاد فضایی اختصاصی برای سوگواری و خروجی جداگانه برای حیوانات درگذشته است. ازدست‌دادن یک حیوان خانگی محبوب، می‌تواند تجربه‌ای عمیقا احساسی برای صاحبان حیوانات خانگی باشد و داشتن فضایی خصوصی برای سوگواری و وداع نهایی به روند سوگواری کمک بسیاری کند. علاوه‌بر این، خروج جداگانه برای حیوانات خانگی درگذشته به حفظ حریم خصوصی و احترام به حیوانات خانگی درگذشته و صاحبان آن‌ها کمک می‌کند و محیطی دلسوزانه و محترمانه به وجود می‌آورد.

استفاده از رنگ‌ها و بافت‌های آرامش‌بخش

استفاده از رنگ‌ها و بافت‌های آرامش‌بخش در معماری داخلی کلینیک دامپزشکی، یکی دیگر از روندهای محبوب است که باهدف ایجاد محیطی آرامش‌بخش و بدون استرس برای حیوانات خانگی و صاحبان آن‌ها انجام می‌پذیرد. از رنگ‌های ملایم و خنثی مانند آبی روشن، سبز و خاکستری اغلب برای ایجاد حس آرامش و سکون استفاده می‌شود. بافت‌هایی مانند چوب طبیعی، پارچه‌های نرم و مواد آکوستیک نیز، می‌توانند به کاهش صدا و ایجاد فضایی راحت کمک کنند که به‌ویژه برای حیوانات خانگی مضطرب و صاحبان آن‌ها مفید است.

ادغام فناوری

ادغام فناوری، یکی دیگر از روندهای کلیدی در معماری داخلی کلینیک دامپزشکی مدرن است. این امر، می‌تواند شامل ویژگی‌هایی مانند پرونده‌های پزشکی الکترونیکی، تجهیزات تصویربرداری دیجیتال، قابلیت‌های تله‌مدیسین و رزرو آنلاین نوبت باشد. ادغام فناوری، نه‌تنها کارآمدی و دقت مراقبت‌های دامپزشکی را بهبود می‌بخشد؛ بلکه، راحتی را برای صاحبان حیوانات خانگی فراهم می‌سازد و به آن‌ها امکان می‌دهد به‌راحتی به اطلاعات سلامتی حیوان خانگی خود دسترسی داشته باشند و آن را مدیریت کنند.

مواد سازگار با محیط‌زیست

استفاده از مواد سازگار با محیط‌زیست در معماری داخلی کلینیک دامپزشکی، به‌عنوان راهی برای ارتقای پایداری و آگاهی زیست‌محیطی در حال افزایش محبوبیت است. به‌کارگیری مواد بازیافتی، نورپردازی کم‌مصرف و رنگ‌ها و پوشش‌هایی با میزان کم ترکیبات آلی فرار (VOC)، می‌تواند به داشتن محیط داخلی سالم‌تر برای حیوانات خانگی، صاحبان آن‌ها و کارکنان دامپزشکی کمک کند و درعین‌حال، ردپای کربنی کلینیک را نیز کاهش دهد.

نکاتی برای طراحی یک کلینیک دامپزشکی مدرن

هنگامی که صحبت از طراحی یک کلینیک دامپزشکی مدرن به میان می‌آید، نکات کلیدی متعددی وجود دارد که می‌تواند به ایجاد محیطی کاربردی، ایمن و از نظر زیبایی‌شناسی دلپذیر برای حیوانات خانگی، صاحبان آن‌ها و کارکنان دامپزشکی به‌طور یکسان کمک کند.

محوطه‌های انتظار جداگانه برای گربه‌ها و سگ‌ها

گربه‌ها و سگ‌ها، حساسیت‌های متفاوتی نسبت به حضور یکدیگر دارند و داشتن محوطه‌های انتظار جداگانه همیشه به کاهش استرس و درگیری‌های احتمالی بین آن‌ها کمک می‌کند. اختصاص فضاهای مجزا با صندلی مناسب، تهویه و موانع دیداری می‌تواند تجربه‌ای آرامش‌بخش و راحت‌تر برای حیوانات خانگی و صاحبان آن‌ها رقم بزند.

بهره گیری از نور طبیعی و تهویه

نور طبیعی و تهویه، عناصری ضروری در معماری داخلی کلینیک دامپزشکی هستند. این امر، نه‌تنها فضایی دلپذیر و دعوت‌کننده به وجود می‌آورد؛ بلکه، به سلامت حیوانات خانگی و صاحبان آن‌ها نیز کمک می‌کنند. تعبیه پنجره‌های بزرگ، نورگیرها و دریچه‌های تهویه با موقعیت مناسب، می‌تواند نور طبیعی و هوای تازه را به داخل بیاورد که کیفیت کلی هوا را بهبود می‌بخشد و خطر عوامل بیماری‌زای موجود در هوا را کاهش می‌دهد. علاوه‌بر این، ثابت شده است که نور طبیعی تاثیر مثبتی بر روحیه و سلامت کلی، هم برای انسان و هم برای حیوانات دارد.

چیدمان بهینه برای کارایی

طراحی چیدمان بهینه در یک کلینیک دامپزشکی برای اطمینان از جریان کار روان و سهولت حرکت برای حیوانات خانگی و کارکنان دامپزشکی بسیار مهم است. مسیر حرکت بیماران را از ناحیه پذیرش به اتاق‌های مشاوره یا معاینه، مناطق درمان و اتاق‌های جراحی در نظر بگیرید. فواصل و موانع را به حداقل برسانید و مطمئن شوید که دسترسی به تجهیزات و لوازم ضروری آسان است. طراحی چیدمان بهینه، می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند؛ استرس را کاهش دهد و بهره‌وری کلی کلینیک را بهبود بخشد.

فراتر از یک مطب دامپزشکی: فضایی برای سلامتی و آرامش حیوانات و انسان‌ها

رنگهای خاکی و متریال های ملایم و سبک در طراحی دکوراسیون داخلی این مرکز دامپزشکی به منظور کاهش استرس در مراحل درمان حیوانات و به منظور کاهش فشار روحی صاحبان حیوانات و کارمندان در این فضا صورت گرفته است.

طراحی داخلی کلینیک دامپزشکی

این کلینیک دامپزشکی واقع در محله کوبل هیل بروکلین ، می باشد که در سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرده است. دفتر دیگر این شرکت در قسمت فوقانی منهتن قرار گرفته است.

این مرکز در زمینه ارائه خدمات بهداشتی مناسب برای حیوانات خانگی ، از مراقبت های اضطراری گرفته تا خدمات سنتی مانند معاینه های منظم و انجام انواع عمل های جراحی تخصص دارد و تسهیلات خود را تا ۱۰ شب هر روز حتی آخر هفته ارائه میدهد.

طراحی فضا به صورت فضایی استقبال کننده که پاسخگوی نیازهای متنوع مشتریان و کارمندان باشد و به دنبال ایجاد تغییراتی در ظاهر خشن کلینیک های دامپزشکی و با الهام از مهربانی با حیوانات طراحی شده است.

طراحی داخلی کلینیک دامپزشکی

تیم معماران در توضیحات پروژه گفته اند: "ما یک فضای داخلی همدلانه و چند حسی را طراحی کرده ایم که از رنگ های پاستلی ، المان های آرامش بخش برای کاهش استرس و آسیب های ناشی از کلینیک های دامپزشکی بهره گرفته است ."

طراحی لابی کلینیک دامپزشکی با ایجاد فضایی صمیمی

طراحان در فضایی به متراژ ۱۶۷ متر مربع ، از عناصری که احساس گرمی را بیشتر کرده و فضایی ایزوله و مانع تعاملات را کاهش دهد استفاده کرده اند و با بافت های نرم ، رنگ های ملایم و شکل های ارگانیک این احساس را بیشتر در فضا شکل داده اند.

طراحی داخلی کلینیک دامپزشکی

کاربران با دیوارهای ملایم ، نقاشی های هنرمندان محلی ، تزئینات چوبی و یک پالت رنگی خاکی به نشیمن یا لابی مجموعه دعوت می شوند .لابی در واقع برای ایجاد سلسله مراتب و ایجاد مرزهایی با جریان آزاد است که باعث آرامش در حین انتظار و تسریع مراحل درمان برای کاربر میگردد. یک طرف اتاق با مبلمان مدولار با کوسن های نارنجی تیره و ترکیب رنگ با آبی تیره جلوه منحصر به فردی به کلینیک بخشیده است.

این لابی دارای بوتیک کوچکی است که وسایل سلامتی مانند روغنهای ضروری ، غذاهای ارگانیک و محصولات ضرورری یا درمانی را برای حیوانات اهلی و هم برای صاحبان آنها فراهم می کند.

اتاق انتظار از چراغ های کم نور و بلندگوهای Sonos استفاده کرده است که موسیقی آرامش بخش را پخش می کنند. کوسن های کف و چای های گیاهی برای صاحبان حیوانات خانگی تهیه شده است.

طراحی داخلی کلینیک دامپزشکیطراحی داخلی کلینیک دامپزشکی

طراحی بخش‌های کارکنان در کلینیک دامپزشکی

در بخش های کارکنان نیز از نورپردازی ملایم و مبلمان راحت به همراه آشپزخانه مجهز به میان وعده های سالم استفاده شده است.

به طور کلی ، این دفتر به منظور افزایش سطح آسایش برای همه - حیوانات اهلی ، صاحبان انسان و کارکنان درمانگاه تمهیداتی را اندیشیده و اختلاط غیر منتظره رنگ ها ، بافت ها و لایه ها احساس بازدید از خانه شهری یک دوست را یادآور می شود.

طراحی داخلی کلینیک دامپزشکیطراحی داخلی کلینیک دامپزشکی

تحریریه معماری آرل

منبع: dezeen
https://www.perfectpractice.com.au/2023/05/05/designing-a-modern-veterinary-clinic-top-trends-and-tips/

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال با کد تخفبف (hash-6686aaf5ab22a) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " معماری داخلی کلینیک دامپزشکی با رویکرد کاهش استرس - globol.ir - گلوبال " .