بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال به نقل از (globol.ir - گلوبال)

بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال به نقل از (globol.ir - گلوبال).


بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،کد تخفیف

ویدئو آموزشی درباره: بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

بعضی از قطعات خودرو در سلامت فنی و راندمان ماشین نقش ایفا می‌کنند. در حالی که برخی دیگر از قطعات به‌طور مستقیم روی امنیت جانی سرنشینان تاثیرگذار هستند. مهم‌ترین آن‌ها، سیستم

ترمز خودرو است. سیستم ترمز در هر خودرو از مجموعه قطعاتی تشکیل می‌شود که برخی از آن‌ها مصرفی هستند و عمر مفید مشخصی دارند. لنت ترمز مهم‌ترین قطعه مصرفی در سیستم ترمز ماشین است. شما به‌عنوان راننده باید در جریان عمر مفید لنت ترمز باشید. در ادامه به بررسی بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو می‌پردازیم. حتما تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

اهمیت تعویض لنت ترمز در خودروهای مختلف

وقتی پای خود را روی پدال ترمز فشار می‌دهید، لنت‌های ترمز با دیسک ترمز درگیر می‌شوند. به‌این ترتیب اصطکاک زیادی بین این دو قطعه به‌وجود می‌آید. موضوعی که باعث متوقف شدن چرخ‌های ماشین می‌شود. معمولا از فضای خالی بین رینگ‌های لاستیک خودرو می‌توانید لنت ترمز را مشاهده کنید.

فشار بالایی که به لنت‌های ترمز وارد می‌شود، به‌مرور زمان این قطعات را دچار فرسایش می‌کند. به‌خصوص اگر در محیط‌های با شرایط آب و هوایی گرم و همچنین مسیرهای پرترافیک تردید کنید، سرعت فرسایش لنت‌ها به‌دلیل ساییدگی افزایش پیدا می‌کند.

در چنین شرایطی قدرت ترمزگیری ماشین به‌طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند. موضوعی که امنیت رانندگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به‌همین دلیل باید در زمان مناسب نسبت به تعویض لنت ترمز خودرو اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی روبه‌رو شوید.

زمان تعویض لنت ترمز خودرو

اولین نکته‌ای که باید ذکر کنیم آن است که نمی‌توان زمان مشخص و دقیقی برای تعویض لنت ترمز خودرو تعیین کرد. عوامل مختلفی در عمر مفید لنت ترمز نقش دارند که جلوتر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بررسی‌های کارشناسان همراه مکانیک از متخصصان این حوزه نشان می‌دهد که زمان تعویض لنت جلو و عقب خودرو یکسان نیست. معمولا لنت‌های جلو در هنگام ترمزگیری فشار بیشتری را متحمل می‌شوند. به‌همین دلیل زمان تعویض لنت ترمز جلو، زودتر فرا می‌رسد.

در مجموع متخصصان پیشنهاد می‌کنند که زمان تعویض لنت ترمز جلو بین 10 تا 30 هزار کیلومتر است. این در حالی است که زمان تعویض لنت ترمز عقب ممکن است تا 70 هزار کیلومتر نیز متغیر باشد. علاوه بر آن باید بین مسافت 70 تا 120 هزار کیلومتر نسبت به تعویض دیسک ترمز اقدام کنید.

لازم به ذکر است که وقتی به دفترچه راهنمای خودروی خود نگاه کنید، معمولا در بخش نگهداری و سرویس دوره‌ای ماشین، زمان پیشنهادی برای بازرسی لنت ترمز ذکر شده است. معمولا در دفترچه راهنمای خودروها، زمان تعویض لنت ترمز مشخص نمی‌شود. بلکه دوره زمانی مناسب برای بررسی لنت‌ها تعیین می‌گردد تا در صورت نیاز نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

با ذکر این نکته توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم:

زمان تعویض لنت ترمز کوییک

10 هزار کیلومتر یا 12 ماه لنت جلو

20 هزار کیلومتر یا 24 ماه لنت عقب

زمان تعویض لنت ترمز تیبا

10 هزار کیلومتر یا 12 ماه لنت جلو

20 هزار کیلومتر یا 24 ماه لنت عقب

زمان تعویض لنت ترمز پراید

10 هزار کیلومتر یا 6 ماه لنت جلو

20 هزار کیلومتر یا 12 ماه لنت عقب

زمان تعویض لنت ترمز 206

10 هزار کیلومتر یا 12 ماه لنت جلو

20 هزار کیلومتر یا 24 ماه لنت عقب

زمان تعویض لنت ترمز جک S5

5 هزار کیلومتر یا 6 ماه (بازرسی لنت عقب و جلو)

زمان تعویض لنت ترمز دنا

15 هزار کیلومتر یا 12 ماه لنت جلو

25 هزار کیلومتر یا 24 ماه لنت عقب


عمر مفید لنت ترمز خودرو چقدر است؟

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده کردید، زمان تعویض لنت ترمز تنها تابع مسافت پیموده شده با خودرو نیست. با توجه به اهمیت بالای نقش لنت‌ها در ترمزگیری، کارشناسان معتقدند که باید نسبت به عمر مفید این قطعه نیز حساس باشید. عمر مفید لنت‌ها با توجه به جنس آن‌ها تغییر می‌کند. در عین حال پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر خیلی با خودرو تردد نمی‌کنید، بین 10 تا 12 ماه یکبار وضعیت سلامت لنت ترمز را کنترل کنید./ همراه مکانیک

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال با کد تخفبف (hash-6686b0b74f623) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو - globol.ir - گلوبال " .